God Jul

God jul alla där hemma, hoppas alla hade en bra julafton och klämde i sig rejält med julmat.

Här i des har vi precis öppnat klapparna, man gör ju de på juldagen ist för julafton här borta. Fick lite julklappar jag också, fick boken playing with fire, som är skriven om Theo fleury, där han skriver om sitt liv som NHL spelare samt de problem han hade med droger, alkohol mm. Blir nog en hel del intressant läsning där. Fick även lite kläder och godis.

De där med att uppdatera dagligen gick ju sådär som ni ser, början av veckan hände de ingenting då alla åkt hem till respektive hemstäder för julfirande så var inte så många kvar här i des. I onsdags så var de turnering här i des som gällde, var en välgörenhets turnering som några hade anordnat, alla pengar som man fick in gick till en familj här i staden som inte har det så gott ställt. Hockeyn var oseriös, alla var bara där för att ha skoj och dricka lite gott samtidigt. Mitt lag gick till final faktiskt men förlorade där. Efter matchen så for vi hem till en kille i Belleville och hade lite förfest sedan bar de av till Mjs där det var någon hemvändar kväll då alla är hemma från college mm under julen. Var riktigt skoj träffade en del folk som jag inte sätt på över ett år nu vilket var trevligt.

Igår på julafton var de tänkt att jag skulle fira jul med släkten via skype men de gick inte som planerat då jag inte vaknade i tid så missade släkten hos Farmor och farfar, vaknade iaf i tid för att prata med släkten som var hemma hos mormor på kvällen. Resten av dagen gjorde jag ingenting, spenderade hela dagen framför datorn och plöjde igenom alla avsnitt av Pistvakt som jag fixat.

Vann också 25 dollar i onsdags, Nugent ville slå vad med mig om vem av oss som kunde låta bli att klippa sig längst och de vadet gick jag med på och vann enkelt.

Nu blir det att vänta några timmar på att de blir julmiddag här, blir att klämma i sig ordentligt med kalkon och stuffing idag, skulle hellre ha haft prinskorvar, köttbullar, jansson frestelse mm på bordet med man får klara sig utan julbordet iår.

Nu ska jag börja läsa några rader i boken, på återseende.



God jul hälsar tomten från des, som passade på att göra ett besök på vår
sista hemmamatch innan julen och spolade isen åt oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0