Elva raka

Helgens matcher slutade med två vinster. I fredags blev det seger med 7-4, jag spelade matchen och det gick helt okej. Min nya roommate Mcrae gjorde två mål och två ass, Clarky hade ett par poäng som vanligt.

Idag vann vi med 7-2, jag fick förtroendet i kassen idag också och de gick bra, deras sista mål ska jag ta men annars gick de bra. Clarky gjorde som vanligt några poäng och är nu delad 1a i poängligan.
I slutet av matchen så fick Danny Smith ett skott i ansiktet som resulterade i att han är några tänder fattigare.
Precis när slutsignalen gick så kastade Kirby handskarna och tog en fight mot deras största spelare. Det var en jävligt lång fight, kirby fick in flest slag och den andra killen lämnade isen med en blodig näsa.

Vi är nu uppe i elva raka segrar vilket inte är fyskam. Iom fredagen seger så har vi nu hemmafördel i första rundan i slutspelet där vi ställs mot Innisfil Lakers. Vi har två matcher kvar av grundserien nu men kan inte komma varken bättre eller sämre i tabellen så man skulle kunna säga att matcherna är betydelselösa, men de skulle vara skönt att komma in i slutspelet med tretton raka vinster i ryggen. Sen kan vi också i säsongens sista match kanske ställa till de lite för Muskoka som just nu ligger på samma poäng som Bradford. Elliot Lake Leder serien och kommer troligtvis också att vinna den, de har två matcher kvar och båda är mot Oro 77`s som är ett bottenlag.

Nu ska jag sova är sent som fan här borta. Imorgon är de kalas som gäller, både Clarky och Todd har precis fyllt år. Tänkte precis på en grej, hur ofta är en svensk på en engelsmans kalas, i Kanada? Kan inte vara särskillt ofta va?


Hitta en fin bild på lagets hemsida
så lägger upp den här.


God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0