Trött bussresa

Förra söndagen så blev de vinst mot Brock Bucks med 3-2 i OT. Clarky gjorde alla våra mål och när han stänkte dit målet i sudden så kom han upp i 100 poäng denna säsong, inte illa pinkat.

Förra veckan hände inget av intresse så har inte orkar skriva något. Var samma gamla visa hela veckan, träning sen hem och inte göra allt för mycket, blev någon chawfee på timmies ibland också.

I helgen så var de två matcher på schemat, båda mot King Wild.

Först var de hemmamatch, jag spelade och de gick bra, var nog min bästa match sen jag kom hit iår. Vi vann med 8-3, dock var de jämnare än vad resultatet visar, de var lite hawaiihockey genom hela matchen, kontringar hit och dit hela tiden. Fick 52 skott avlossade mot mig så var en del att göra.

I lördags bar de av till Nobleton för bortamatch mot King Wild. Denna matchen vann vi med 6-5 efter straffar, jag spelade inte. När vi skulle lägga vår tredje straff så var vi tvugna att sätta den för att inte förlora och Morris la straffen och de kan ha varit den fulaste och roligaste straff jag någonsin sett, han kommer in och gör någon dragning snubblar framåt och tappar kontroll på pucken som tur nog gled in och sedan snubblar morris in i målet och välter de och tar med sig målvakten i fallet, såg så jävla fult ut, var någon där och filmade tror jag så hoppas någon lägger ut de på youtube.

Hemresan från matchen blev något av de drygare jag varit med om i bussväg, en resa som tar ca 2 timmar i vanliga fall blev närmare 6 timmar lång. Vi hade precis kommit ut på motorvägen när vi hör en rejäl smäll och inser att ett däck på bussen small. Chaffisen ringer efter någon som ska komma och byta det och de sa att de skulle komma inom 20 minuter. Två timmar senare så hade ingen kommit ännu men en halvtimme senare så kom iallafall någon och började byta däck. Tog ett bra jävla tag innan han lyckats med det och runt tretiden på morgonen så rullade vi hemåt igen, strax efter 5 så rullade vi in på parkering i des igen.

När jag kom hem så kikade jag på slutet av Aussie open finalen mellan Federer och Murray som federer vann i tre raka set.

Söndagen blev lugn, bara hemma och kikade på film och lite How i met your mother som är en grym tv-serie.

Idag har de varit träning och nu sitter jag och kikar på tv, blir nog en vända till timmies ikväll också tror jag.

Allt för nu... Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0