stoppad av polisen

Hallå !!

Ligger för tillfället i ett hotellrum i Gravenhurst. Idag mötte vi brock bucks, blev seger med 13-1. De vilade sina bästa spelare därav blev resultatet vom de blev. Clarky behövde 9 poäng i de två sista matchern a för att vinna poängligan. Han passade på att göra 9 poäng idag, 4 mål och 5 ass, så han vann poängligan. Jag spelade inte idag och de verkar inte som jag får spela imorgon heller för dom vill ge Mess en chans att bli målvakten med flest segrar iår. Jävligt tråkigt att jag inte får spela, och jag tror inte att Mess kommer få sin vinst imorgon då vi inte har något att spela för så våra bästa spelare kommer nog inte spela så mycket, medans Muskoka måste vinna för att ta andraplatsen i ligan, så dom kommer ge allt imorgon.

Härom dagen hände en liten kul grej, jag var på väg hem från träningen och klockan var runt 23 när jag lämnade ishallen, då blir jag stoppad av polisen ( första gången någonsin för min del). Han stoppade mig för att jag inte skrapat av bakrutan på bilen innan jag körde. Han sa att de blir en 800 kr böter för de, och bad om mitt körkort och började fylla i min böter, men när han ser mitt körkort så frågar han från vilket land jag är från. Jag svarar att jag är från sverige och då frågar han vad jag gör i Deseronto, så jag berättar att jag lirar hockey här mm. Han frågar hur jag hamnade i Deseronto av alla ställen och jag berättar hur jag hamnade här. Han frågar lite om hur de går mm, så snackar lite hockey med han, medans jag låtsas leta efter mina försäkringspapper till bilen som jag inte har eftersom jag inte är försäkrad för att köra bilen överhuvudtaget. Efter ett tag så stoppar han undan boten och säger att han skippar i att ge mig böter och säger åt mig att jag bara behöver gå ut och skrapa av rutan innan jag kör vidare. Hade hyffat med flyt där för jag slapp först undan en 800 kr böter, plus att jag hade troligtvis hamnat i en del trubbel för att ha kört utan försäkring. Tur att de var en shysst polis som stoppade mig.

Nu ska jag sova så jag orkar upp vid 10 imorgon då jag ska ut och ta en kaffe med Dan här i Gravenhurst.

hörs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0