Förlust och vinst

Helgens matcher slutade med förlust i första matchen mot South Muskoka Shield, samma lag som vi förlorade finalen mot ifjol. Matchen slutade 3-2, muskoka avgjorde med 26 sekunder kvar av matchen, som salt i såren var de Dan som avgjorde. Dock var de århundradets offside i målgården som han gjorde när han avgjorde samt att de var en rejäl interference som gjorde att ens fick chansen. Jag var sur som fan slängde klubban som träffade stolpen och gick av, och sedan träffade dommaren.  Sen försöker vi kvittera och plockar av mig och försöker med 6 man på planen, vi dumpar ner pucken i deras zon och Morris delar ut en dyngpropp på deras back och får pucken men då får han utvisning istället fast de var en klockren tackling. Hela vårat lag blir helt galna och 3 stycken får lämna planen och vår coach är helt galen.

Idag var det match igen, Brock Bucks var på besök. Vi vann med 9-4, clarky dominerade och samlade ihop 5 poäng, 3 mål coh 2 ass. Var även 2 fighter i sista perioden, först var de Whitey som droppade handskarna och spöade skiten ur deras spelare, sedan direkt när pucken släpps efter den fighten så är de Davenport som droppar handskarna. Och han fick in 2-3 rejäla slag direkt och sänkte killen. Brock spelaren blödde ganska mycket och när jag kom hem så sa Keith, min billet, att brock spelaren fick framtänderna utslagna, king de alltså. En i vårt lag satt på läktaren och filmade båda fighterna så de lär dyka upp på youtube snart.

Jag spelade båda matcherna i helgen och de gick ganska bra, gjorde en del hyffsade räddningar. Dock har vi bara två backar som är bra, så andra laget får en hel del lägen som de egentligen inte ska ha.

Kyle Mcrae gjorde debut idag också, han spelade med oss för två år sedan, han gjorde mål idag också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0