Wingnight

Tog mig ur sängen runt 11 tiden idag, kikade på tv och pillade på datorn som alltid. Sedan var de träning vid fyra, ganska tråkig träning, samla gamla övningar som de alltid är när wall eye håller i träningen, ungefär uppvärminingsövningar hela träningen sen lite skridskoåkning på slutet. Fick ett slagskott på alldeles brecid nyckelbenet, som resulterade i ett rejält blåmärke och lite svullnad, hade dock flyt att de inte träffade nyckelbenet för då hade de troligtvis gått av.

Efter träningen for vi in till Belleville för lite wings och bio. Beställde som vanligt in 10 honey-garlic och 5 medium och en cola på de. Drog vidare till bion efter de men filmen vi tänkte se, avatar, var utsåld så vi sket i bion och drog och bowlade istället.  Slog till med en rejäl skräll och vann vilket inte sker ofta för mig när de gäller bowling då jag är rent ut sagt värdelös på det. Tog hem segern efter att dragit till med 3 strike i rad på slutet, vilket också resulterade i att en kalkon kom upp på skärmen:P haha
När vi lirat klart så bestämde vi oss för att lira en vända till men denna gången blev de 5 pin. De är när man bara har fem käglor samt ett litet klot utan hål i. Detta gick dock inte lika bra för mig, kom dyngsist, lednade när de gick dåligt så försökte mig på massa skit istället, kasta mellan benen mm vilket slutade i rännan varje gång.
När vi spelade 10 pin så fick Zach i laget ett "rookie mission" vi "vets" sa att han skulle springa fram och kasta klotet och låtsas att han fastnar i klotet med handen och ramlar ut på bananoc h glider en bit på magen. Detta gjorde han och alla i hallen skrattade som fan åt honom då han gjorde de så bra så de sågverkligen inte såg ut som de var meningen, roligt som fan var de.

Vissa kanske undrar vad rookie mission är, de är när vi vets, spelare som spelat i laget mer än en säsong, ger en rookie, en förstaårs spelare, ett uppdrag som han måste göra. Oftast är de bara småsaker, om vi är och kikar på hockey någonstans och någon av oss vets vill ha en kaffe så säger vi till en rookie att han ska gå och köpa de som rookie mission, lite som en slav typ. Sen ibland blir de några sånna här grejer, de finns även en del värre grejer som vissa fått som rookie mission men dom ska jag inte skriva om här. De får även göra all skitgöra so jag skrivit om tidigare, städa omklädningsrum, bussen mm.

Appropå rookies ( de går även under namnet Schmelts) så får de lov att packa trunkarna åt de spelare som hoppar på bussen på vägen till matcher. Vi har nämligen två i laget som bor i colbourne, vilket är ca 45 min från des. Och när vi mötte Bradford för en dryg vecka sedan så skulle vi plocka upp sayers på vägen till matchen och när vi närmar oss colbourne så frågar Bobas om någon packade Sayers utrustning, och alla schmelts skadade på huvudet, så vi hade alltså inte med hans utrustning. Så Bobas ringer honom och berättar de för honom och han var inte särskillt glad över det. När vi sedan kommer till avfarten där vi ska plocka upp honom så glömmer busschaffisen att svänga av och de är inte bara att vända eftersom vi är på en motorväg, så Bobas ringer honom igen och säger åt honom att han måste köra till nästa avfart så plockar vi upp honom där. Nästa avfart är inte så nära heller utan de tar ca 20 minuter dit, så han var te jätteglad när han tillslut kom på bussen. Blir en rejäl KK för alla rookies för det, vi har dock inte kommit på något bra straff för dom än men kommer inte bli kul dem.

Såg idag att Sandi hade köpt ett hockeykort på mig på matchen i söndags, och jag tycker de är helt sjukt att trots att jag spelat här i snart 3 säsonger så kan dom fortfarande inte stava mitt namn rätt, på hockeykortet är de stavat Kensell, på trofen jag fick ifjol för lagets MVP så är de stavat Kensall och på ligans hemsida där heter jag också Kensell. Tycker inte de ska vara så svårt att lyckas med stavningen.

De var allt för idag, på återseende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0