2-2

Vi har nu spelat fyra matcher i denna matchserien, ställningen är nu 2-2 i matcher.

Första matchen vann vi med 3-2 i sudden. Vilket var viktigt då vi behövde vinna minst en match där uppe då de har hemmafördel. Den andra matchen förlorade vi med 6-3 efter en dålig tredjeperiod som vi förlorade med 3-0. Jag spelade ingen av dessa matcher.

Den tredje matchen spelades på hemmaplan i Des, vi vann denna med 7-0, jag spelade och tog 55 skott för min nolla, min första nolla i ett slutspel, och andra för denna säsongen.

Fjärde matchen spelades idag också den på hemmaplan. Vi blev totalt överkörda och förlorade med 6-1. Jag spelade även denna matchen, gjorde faktiskt en helt okej match men kan inte göra mycet åt deras mål. Våra backar var under all kritik idag, bara Todd som var bra. Vet inte vad de andra höll på med idag, Elliot lake hade 5 2-0 lägen och jag tog 3 av dem. De gör ett mål på friläge, ett på ett två mot ett läge då jag tar skytten men backen lyckas inte ta varken sin kille eller bryta passningen. De två sista målen får de stå helt fria framför mål och har all tid i världen att göra mål. Men jag förstår inte hur backarna kan låta dem komma två mot noll, släppa till flera frilägen i matchen, jag skriker som en idiot att de är en eller två killar bakom dom men dom bara kollar på dem men gör inget åt de, sen försöker de bryta passningen som slås upp på deras forwards men misslyckades varje gång.
Jag brukar aldrig nästan aldrig säga så mycket i omklädningsrummet under matcherna utan sitter mest tyst och fokuserar på mitt men idag blev jag helt galen och skrek på backarna och försökte få dem att fatta att dom måste ta killarna som ligger och fiskar på vår blålinje. Förstår inte att va dom tänker med, om dom inte lyckas bryta dom där passningar 3-4 ggr varför fortsätta försöka med det istället för att bara åka bak och markera killarna istället.

Jaja nu är den matchen skitsamma, nu är de bara att åka de där 9 timmarna i buss upp dit och sno en match till där, för nu måste vi vinna en till match där uppe, de är dock inte det enklaste, vi var nämligen de första laget som slog dem på hemmaplan iår, nä vi vann första matchen i semin där uppe. Men vi ska fan vinna där uppe på torsdag och sen avgöra allt på hemmaplan sen.

De här hänt något väldigt tragiskt i belleville också. I helgen så blev tre personer skjutna i Belleville. Det var en tjej som hade gjort slut med sin kille, då hade han åkt hem till henne och skjutit henne, hennes mamma och hennes syster. Mamman och systern dog, tjejen som gjorde slut med killen ligger på sjukhus med livshotande skador.
Killen som sköt dem är en 18åring, Nugent i mitt lag gick i skolan med honom för något år sedan och några som jag känner här var vänner med honom.
Helt fruktansvärt att detta hände, jag förstår inte vad det är för fel på folk om man går och skjuter någon bara för att man blivit dumpad.


Nu ska jag sova, träning imorgon kl 16, sedan bär de av upp till Elliot Lake på onsdagsmorgonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0